Serwis motocykli, opony motocyklowe Wrocław
Przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik z tabelami producentów opon i zakresami ciśnień w oponach na zimno i na ciepło czyli po ściągnięciu koców grzewczych tuż przed wyjazdem na tor.
Używanie koców grzewczych i poprawne ustawienie ciśnienia w oponach sportowych powoduje prawidłową pracę mieszanki wyścigowej a co za tym idzie pozwala uzyskać optymalną przyczepność i w pełni wykorzystać możliwości opon.
Proszę pamiętać że nie prawidłowe ustawienie ciśnienia może skutkować zbyt szybkiemu zużywaniu się opon choć na to mają wpływ również inne czynniki między innymi np. źle ustawione i zestrojone zawieszenie motocykla, któremu warto się przyjrzeć w swoim motocyklu a jeszcze lepszym posunięciem będzie oddanie je do profesjonalnej firmy która zajmuje się serwisem i ustawieniami zawieszeń.
Taki zabieg który szczerze powiemy nie należy do najtańszych odpłaci się w przyszłości dużo wolniejszemu zużywaniu się opon na torze a chyba o to nam wszystkim chodzi!
Ok ale do konkretów nie będziemy tu poruszać stricte technicznych zagadnień dotyczących ciśnienia w oponach bo nie chcemy zrobić z tego poradnika lekcji fizyki. Poruszymy tylko najważniejsze aspekty, które nakreślą Wam jak ważne jest prawidłowe ustawienie ciśnienia w oponach na torze.
Po pierwsze ustawienie zbyt dużego ciśnienia (najczęstszy problem, który najszybciej powoduje zbyt szybkie zniszczenie opon) w oponach będzie powodowało, że opona będzie miała zbyt małą powierzchnię styku z asfaltem a co za tym idzie karkas opony nie będzie potrafił osiągnąć odpowiedniej dla siebie temperatury pracy po przez brak odpowiedniego ugięcia. W zamian czego powierzchnia opony nagrzewa się bardzo mocno, w połączeniu z zimnym karkasem prowadzi do tzw. zimnych rozdarć czyli odrywania się mieszanki od karkasu co powoduje zbyt wczesne zniszczenie opony.
Następną kwestią jest ustawienie za niskiego ciśnienia w oponie będzie powodowało zbyt duży styk opony z asfaltem a co za tym idzie mocne przegrzewanie się opon. Temperatura na powierzchni opony zaczyna mocno wzrastać a co za tym idzie mieszanka zaczyna się topić w kierunku do środka opony pod w pływem działania siły odśrodkowej, w ten sposób powstają ciepłe rozdarcia.
W sieci znajdziecie dużo zdjęć opon z zimnymi jak i gorącymi rozdarciami.
W tym poradniku chcieliśmy Wam w kilku zdaniach nakreślić jak ważną kwestią jest prawidłowe ustawienie ciśnienia w oponach podczas jazdy na torze ma to ogromny wpływ na przed wczesne zużycie opon oraz co najważniejsze na nasze bezpieczeństwo.